Búvártanoda | buvartanoda.hu

Fókamentés

Az angliai Norfolk partjainál még tavaly szeptemberben találtak egy szürkefókát, akinek egy műanyag frizbi szorult a nyaka köré. A Frisbee névre keresztelt nőstény fóka a játékba még kölyökkorában akadhatott bele, az pedig később belenőtt a húsába. A frizbi szorítása miatt végül már enni sem tudott. Amikor befogták és megkezdték orvosi ellátását az RSPCA (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals) állatkórházában, már az éhhalál szélén volt. Ráadásul a nyaka is elfertőződött, de gyógyszeres kezeléssel sikerült meggyógyítani. Öthónapos kezelés után most visszaengedik a tengerbe.



Peter Ansell, a helyi fókavédő szervezet vezetője elmondta, egyre gyakrabban látnak olyan fókákat a környéken, akik műanyag "nyakláncot" hordanak: nyakukra szorulnak az elhagyott halászhálók, autógumik, horgászzsinórok és egyéb műanyag hulladékok. Hozzátette, ugyan azon a strandon a múlt héten is befogtak és az állatmentőknek átadtak egy fókát, akinek a nyakára halászháló tekeredett. Emellet legalább öt további fókát figyeltek meg, akik hasonló balesetet szenvedtek, ezeket azonban mindeddig nem sikerült befogni.